Itho Daalderop
Overview
Producten: Service-app, Climate Connect App, Webshop, B2B API, Management Portal
Itho Daalderop is een van de grootste fabrikanten van binnenhuisklimaat producten. Denk
hierbij aan slimme producten zoals warmtepompen, boilers en/of slimme thermostaten. Tijdens
mijn loopbaan bij Itho Daalderop was ik als Lead Product Owner onderdeel van het Digital
Transformation Team wat een scala aan online producten onder zich had.
Service-app
Een van de producten was de belangrijke b2b Service-app die ervoor zorgde dat alle monteurs
in het veld producten konden servicen en in bedrijfstellen. Dit was een cruciaal product die de
partners gebruikten voor storingsmeldingen, garantieregistraties en serviceverzoeken.

Hiervoor heb ik het gehele Service-app 2.0 redesign traject opgezet en uitgevoerd in
samenwerking met externe leveranciers, waarin we eerst de customer journey uitstippelde met
user journey research. Met een duidelijke Product Visie en Roadmap in samenwerking met de
Digital Category Manager, zijn we in staat geweest om een succesvolle nieuw product te
lanceren
Climate Connect app
Ter introductie van een van de slimste warmteboilers, introduceerde Itho Daalderop gelijktijdig
een smartapp om de besturing in te regelen het product. Ook wel de Climate Connect app
genoemd. Hiervoor werkten we met een externe appontwikkelaar, waarmee we vanuit de
Product Visie een scala aan functionaliteiten konden integreren. Op afstand lekker je
kamertemperatuur regelen, was zo gepiept met de Climate Connect app.♨ Daar ben ik wel
trots op 😉

Met de Climate Connect app, boden we gebruikers de mogelijkheid aan om:
- Inzicht in het energieverbruik te hebben
- Verschillende Modi te kiezen. Denk aan: vakantiemodus, Continu modus etc.
- Besparingen inzichtelijk te maken
- Het warme water te boosten, voor behaaglijk douchetemperatuur
- En nog veel meer
Mijn rol als Product Owner was om het traject te begeleiden, de design aanpassingen door te
voeren en zorgen voor een optimale lancering in samenwerking met Marketing. Benieuwd? Kijk
hier voor een walkthrough voor het eindresultaat:
Webshop
Itho Daalderop wilden koersen op een andere richting, door voor het eerst, de producten direct
aan te bieden aan consumenten. De beweegredenen hiervoor lagen om eigenlijk de contacten
met klanten te versterken en kosten efficiënter omgaan met voorraadbeheer. Hiervoor bouwden
we in samenwerking met een externe partij die ik aanstuurde, in iteraties, een op Lowcode
gebouwde webshop.
De webshop bevatte slimme functionaliteiten die je van een hedendaagse webshop mag
verwachten, waaronder: splitview voor Zakelijke kopers / Particuliere kopers. Individuele
kortingscodes gebaseerd op productID’s voor op maat gemaakte prijzen en nog veel meer

Overige producten
Ik was ook verantwoordelijk voor de opzet van een B2B-API in samenwerking met het Cloud
team van Itho Daalderop. Dit zorgde ervoor dat partners in staat waren om op afstand
storingsmeldingen af te kunnen lezen. Daarnaast beheerde ik en was ik verantwoordelijk voor
doorontwikkeling voor het Management Portal, wat een klantomgeving was die zowel intern als
extern gebruikt werd. Dit was ten behoeven van de product registraties en servicemeldingen op
adressen.🧠